Barcelona Convention Bureau, 1990

Aomsa_32

 

CAT>>>

Barcelona Convention Bureau
S’acostava la data d’inici dels Jocs Olímpics de 1992. Tota la maquinària organitzativa del COOB funcionava a màxim rendiment per garantir que tot s’acabés a temps. Barcelona dedicava tots els seus esforços perquè finalitzés amb èxit un procés que demanava tota la seva capacitat operativa. La ciutat bullia d’activitat.

Però també calia buscar la complicitat de la resta de l’Estat i l’adhesió popular. Calia publicitar fora de Barcelona una proposta que generava reticències i incomprensions.

La il·lustració d’una mà, imposant un seguit d’anelles que simulaven els cèrcols olímpics, suggeria l’acceptació de la ciutat com a seu dels propers jocs. Les mans dibuixades en línia i tractades en blanc tenien com a fons unes taques dels colors que ja eren patrimoni de la imatge de Barcelona. El nom de la ciutat signava el cartell amb la mateixa tipografia sota la pastilla de color que la campanya del Patronat de Turisme.
Aquest cartell, en el seu format gran, va ocupar molts dies els OPI dels transports públics de Madrid i va ser objecte de pintades i manipulacions anònimes, tant a favor com en contra.

 

ESP>>>

Barcelona Convention Bureau

Se acercaba la fecha de inicio de los Juegos Olímpicos de 1992. Toda la maquinaria organizativa del COOB funcionaba a máximo rendimiento para garantizar que todo se acabase a tiempo. Barcelona dedicaba todos sus esfuerzos para que finalizara con éxito un proceso que pedía toda su capacidad operativa. La ciudad hervía de actividad.


Pero también era necesario buscar la complicidad del resto del Estado y la adhesión popular. Era necesario publicitar fuera de Barcelona una propuesta que generaba reticencias e incomprensiones.


La ilustración de una mano que imponía una serie de anillas que simulaban los aros olímpicos sugería la aceptación de la ciudad como sede de los próximos juegos. Las manos dibujadas en línea y tratadas en blanco tenían como fondo unas manchas de los colores que ya eran patrimonio de la imagen de Barcelona. El nombre de la ciudad firmaba el cartel con la misma tipografía bajo la pastilla de color que la campaña del Patronat de Turisme.
Este cartel, en su formato grande, ocupó muchos días los OPI de los transportes públicos de Madrid y fue objeto de pintadas y manipulaciones anónimas, tanto a favor como en contra.

 

AÑO: 1990
AUTOR(ES): Pilar Villuendas – Josep Ramon Gómez
TEMÁTICA: Barcelona olímpica
DIMENSIONES (en cm): 68 × 45 | 100 × 70 |175 × 120
CLIENTE: Ajuntament de Barcelona
MATERIAL: Papel estucado
SISTEMA DE IMPRESIÓN: Offset | 6 tintas directas (cartel)
Serigrafía 6 tintas directas (OPI)
TÉCNICA GRÁFICA: Ilustración

 



Deja un comentario