17 Fira Avicola del Prat, 1990

Prat_191

 

17a Fira Avícola de la raça Prat

Des del 1984 fins al 2003, a l’estudi hem fet, cada any, el cartell de la Fira Avícola del Prat. El 1984 no sabíem gaire de galls ni de gallines, el just per no quedar malament. De manera que vam organitzar, amb la fotògrafa Colita, un recorregut pel Prat i les seves masies. Fou un viatge iniciàtic, el descobriment d’un paisatge insòlit, d’un món antic que lluitava per sobreviure, per preservar la seva forma de vida.

A través dels nostres cartells vam fer del gall un ciutadà del Prat. Tots els anys, quan arribava l’hivern, miràvem de treure a la llum un vessant diferent de la seva personalitat, de posar-lo en situacions noves, en ambients nous. El gall esdevingué per a l’estudi una mena de calendari que marcava el pas del temps.

Aquest cartell és un zoom del cap del gall amb un enquadre molt tancat que deixa fora de plà gran part dels elements que tradicionalment el definéixen. No es mostren, però s’intuéixen. Totes les peces resoltes en la gama de vermells acàven en un ull malèfic, ferotge, casi diabòlic, format per cercles concèntrics de varis colors que al sumar-se l’hi proporcionen una gran força expresiva.

ESP>>

17a Fira Avícola de la raça Prat

Desde 1984 y hasta 2003 hicimos en el estudio el cartel de la feria avícola del Prat. En 1984 no sabíamos gran cosa ni de gallos ni de gallinas, apenas lo justo para no quedar mal: que el gallo canta de madrugada y que no se sabe qué es primero, si el huevo o la gallina. Organizamos, pues, un recorrido por el Prat y sus masías, y aquello fue un viaje iniciático, el descubrimiento de un paisaje insólito, de un mundo antiguo que luchaba por sobrevivir, por preservar su tipo de vida. Como los antiguos druidas, con amor, paciencia y sabiduría, los payeses del Prat cuidaban su tesoro: el pota blava. De los casi veinte carteles que realizamos para promocionar la feria, nos centraremos en los que consideramos más representativos.

Este cartel es un zoom de la cabeza del gallo con un encuadre muy cerrado que deja fuera de plano gran parte de los elementos que tradicionalmente la definen. No se muestran, pero se intuyen. Todas las piezas resueltas en la gama de rojos confluyen en el ojo maléfico, fiero, casi diabólico, formado por círculos concéntricos de varios colores que al sumarse le proporcionan una gran fuerza expresiva.

A pesar de su ubicación asimétrica, constituye visualmente el centro del cartel. El fondo verde oscuro, que contrasta con el rojo de la cresta, soporta la tipografía, cuyo papel es secundario. La fuerza de la imagen hace innecesarias demasiadas explicaciones.

AÑO: 1990

AUTOR(ES): Pilar Villuendas – Josep Ramon Gómez

DIMENSIONES (en cm): 62 × 43

CLIENTE: Ajuntament del Prat

MATERIAL: Papel estucado mate

SISTEMA DE IMPRESIÓN: Offset | cuatricromía + stamping

TÉCNICA GRÁFICA: Ilustración



Deja un comentario